Tytuł oryginalny
Vue du Superbe Temple de Ste Sophie aujourd'huy Mosquée principale à Constantinople
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy vid vatermark ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją Jean-François Daumont w Paryżu circa 1770, reprezentujące Widok Meczet Hagia Sophia w Konstantynopola (Turcja).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Raport o stanie
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
Konstantynopol wpadł do atakujących sił osmańskich 29 maja 1453 r. Zgodnie z tradycyjnym wówczas obyczajem Sułtan Mehmet II zezwolił swoim żołnierzom i jego świcie trzy pełne dni niepohamowanej grabieży i grabieży w mieście krótko po jego zdobyciu. Gdy miną trzy dni, będzie sam domagał się pozostałej zawartości. Hagia Sophia nie została zwolniona z grabieży i grabieży, a szczególnie stała się jej centralnym punktem, ponieważ najeźdźcy wierzyli, że zawiera największe skarby i kosztowności w mieście. Krótko po tym, jak obrona Konstantynopola upadła, a wojska osmańskie weszły zwycięsko do miasta, rabusie i łupieżcy dotarli do Hagia Sophia i runęli na swoje drzwi, zanim wpadli do środka. Przez cały okres oblężenia Konstantynopola uwięzieni czciciele miasta uczestniczyło w Boskiej liturgii i modlitwie godzinnej w Hagia Sophia, a kościół stanowił bezpieczną przystań i schronienie dla wielu z tych, którzy nie byli w stanie przyczynić się do obrony miasta, w skład którego wchodziły kobiety, dzieci, osoby starsze, chore i ranne. Beznadziejnie uwięzieni w kościele, wielu zgromadzonych i jeszcze więcej uchodźców w środku stało się łupem wojennym, który miał zostać podzielony między triumfujących najeźdźców. Kapłani i personel religijny kościoła nadal odprawiali chrześcijańskie obrzędy, modlitwy i ceremonie, aż w końcu zostali zmuszeni do zatrzymania się przez najeźdźców. Kiedy sułtan Mehmet II i towarzysząca mu świta weszli do kościoła, nalegał, aby natychmiast przerobić go na meczet.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 254 lat temu (circa 1770 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique Vue du Superbe Temple de Ste Sophie aujourd'huy Mosquée principale à Constantinople z 1770 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1770).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.