Tytuł oryginalny
112e. Vue du Château de St.Germain en Laye
Adnotacje
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy vid vatermark ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją Lachaussée, Daumont & Basset w Paryżu circa 1770, reprezentujące Widok Zamek Saint-Germain-en-Laye (Francja).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Muzea & Archiwa
Musée d'Archéologie nationale (Saint-Germain-en-Laye, France) ma kopię tego vue d'optique w swoich zbiorach. Aby uzyskać więcej informacji : 112e. vue du château de st.germain en laye
Raport o stanie
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
Zamek Saint-Germain-en-Laye, zwany także Château Vieux w przeciwieństwie do „Château Neuf”, jest dawną rezydencją królów Francji. Było to miejsce podpisania licznych traktatów pokojowych i dekretów królewskich.
Około 1124 r. Król Ludwik VI Wielki zbudował pierwszy warowny zamek na miejscu obecnego zamku. Saint Louis powiększa zamek i buduje tam kaplicę rycerską, która została ukończona w 1238 roku.
W 1346 roku, podczas wojny stuletniej, syn króla Anglii Edwarda III, który następnie okupuje Poissy, zabiera, plądruje i pali zamek Saint-Germain-en-Laye, zniszczony z wyjątkiem Sainte Chapelle. Dwadzieścia lat później król Karol V przebudował i odnowił kaplicę przez swojego architekta Raymonda du Temple.
Z François Ierem, który poślubił Claude'a de France w kaplicy w 1514 r., Zamku Saint-Germain-en-Laye staje się ulubioną rezydencją króla. W 1539 r. Powierzył architektowi Pierreowi Chambigesowi przekształcenie zamku i jego przebudowę w stylu renesansowym, znanym obecnie od czasu jego renowacji w XIX wieku.
Henri II, urodził się w zamku w 1519 roku i został królem Francji w 1547 r. W tym samym roku doszło do epizodu zamachu stanu w Jarnac podczas pojedynku, który ma miejsce na esplanadzie zamku, 10 lipca 1547 r. Nowy król podejmuje budowa „Château neuf”, za którą odpowiada architekt Philibert Delorme. prace rozpoczęto w 1559 r., ale budowa zostanie ukończona dopiero za panowania Henryka IV, około 1600 r.
Karol IX w 1550 r. i Ludwik XIV w 1638 r., a także wielu książąt urodzonych z zamkiem. Ludwik XIII zmarł w Château-Vieux 14 maja 1643 r.
Od 1661 do 1682 r. Król Ludwik XIV spędził ważną część swojego czasu w Saint-Germain-en-Laye. Miał francuskie ogrody i Grande Terrasse zainstalowane między Le Nôtre w latach 1663–1680. W 1682 r. Ludwik XIV, ostatni król Francji zamieszkały w Saint-Germain-en-Laye, opuścił to miejsce na stałe, by się osiedlić. osiedlić się w Wersalu. Znajdująca się na zamku kaplica św. Ludwika w stylu gotyckim jest pozostałością po starym zamku warownym. Chrzest Ludwika XIV, choć urodził się w pałacu Neuf w pawilonie, który obecnie znajduje się w hotelu Pavillon Henri IV.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 254 lat temu (circa 1770 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique 112e. Vue du Château de St.Germain en Laye z 1770 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1770).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.