Tytuł oryginalny
Vue du grand Canal, du Palais Balbori, du Pont Realto et de la Fête des Gondoles a Venise.
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy vid vatermark ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją Basset w Paryżu circa 1760, reprezentujące Widok Canal Grande w Wenecji (Włochy).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Muzea & Archiwa
La Bibliothèque nationale de France ma kopię tego vue d'optique w swoich zbiorach. Aby uzyskać więcej informacji : Vue du grand canal, du palais balbori, du pont realto et de la fête des gondoles a venise.
Raport o stanie
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
Grand Canal to główna arteria morska, która przecina Wenecję we Włoszech. Jest to największy i najszerszy kanał Wenecji. Zaczynając na południu przed basenem Saint-Marc, kończy się w północno-zachodniej części miasta. Ma długość 3,8 km, szerokość od 50 do 70 m i głębokość od 5 do 10 m.
W czasach imperium rzymskiego i bizantyjskiego laguna jest zaludniona. Na początku IX wieku Doża przeniósł swoją rezydencję z Malamocco na środkową wyspę Rialto, co było bezpieczniejsze.
Portyk pokrył brzeg i ułatwił załadunek towarów. Korytarz częściowo otoczony rezerwami, w kierunku dziedzińca. Podobnie na pierwszym piętrze loggia tak duża jak portyk oświetla korytarz, który otwiera się na pokoje kupca. Niska antresola z biurami oddziela dwa piętra.
Z Cesarstwa Bizantyjskiego sprowadzane są rzeźby, fryzy, kolumny i kapitele, aby ozdobić fondachi rodzin patrycjuszy. Sztuka bizantyjska łączy się z powyższymi elementami, tworząc styl wenecko-bizantyński; w architekturze charakteryzuje się dużymi loggiami z okrągłymi lub wydłużonymi łukami oraz obfitością polichromowanego marmuru.
Gotycki wenecki rozpoczyna się od południowej fasady Pałacu Dożów. Znajduje się w portykach i loggiach Fondachi: kolumny są cieńsze, okrągłe łuki są zastąpione ostrymi łukami. Elewacje są pokryte jasnymi kolorami.
W 1582 roku Alessandro Vittoria rozpoczyna budowę Pałacu Balbi, w którym można rozpoznać elementy barokowe: obrobione gzymsy, połamane frontony, motywy ozdobne.
Pierwsza konstrukcja mostu Rialto pochodzi z XIV wieku wieku. Był to przez długi czas jedyny most, który przekroczył Canale Grande w Wenecji. Jego nazwa pochodzi od dzielnicy Rialto na lewym brzegu Grand Canal. Na początku XVI wieku Republika Wenecji chciała ją odbudować i zleciła projekty największych ówczesnych architektów, w tym Michała Anioła, Palladia i Sansovino. W końcu wybrano Antonio da Ponte, a przebudowa mostu trwała 3 lata od 1588 do 1591.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 264 lat temu (circa 1760 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique Vue du grand Canal, du Palais Balbori, du Pont Realto et de la Fête des Gondoles a Venise. z 1760 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1760).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.