Tytuł oryginalny
Vue perspective du Binnekant, de l'Isle Neufie et de la Tour du Mont Albaan à Amsterdam
Adnotacje
A Paris chez J. Chereau rue St Jacques au dessus de la Fontaine St Severin aux 2 Colonnes n° 257
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją Jacques Chéreau w Paryżu circa 1780, reprezentujące Widok Binnenkant i Montelbaanstoren w Amsterdamie (Holandia).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Raport o stanie
Bardzo dobry
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
Po hegemonii złotego wieku w XVIII wieku nastąpił spadek dobrobytu Amsterdamu. Wojny z Francją (między 1672 a 1713 rokiem) i Wojna o sukcesję austriacką doprowadziły do powstania bardzo dużego długu, sięgającego 767 milionów guldenów w 1795 roku, w tym 450 tylko dla Holandii. Holendrzy, którzy byli głównymi przewoźnikami towarów z Europy, widzą, jak ich klienci i dostawcy tworzą własne floty handlowe i coraz mniej przez nich przechodzą. Akty nawigacji, uchwalone w Anglii od 1651 r., Zabraniały dostępu do brytyjskich portów i kolonii pod banderami innych narodów. Przepisy te dotyczą w szczególności Prowincji Zjednoczonych.
Czwarta wojna anglo-holenderska, która sprowadza Prowincje Zjednoczone i ich sojusznika, królestwo Francji przeciwko Wielkiej Brytanii od 1780 do 1784 roku, pozwala brytyjskiej władzy wznowić liczne koncesje kolonialne w holenderskich Indiach Wschodnich. Klęska ta, w połączeniu z trudnościami okresu francusko-batawskiego, oznacza koniec hegemonii Amsterdamu w Europie. Jedenaście lat po dojściu do władzy we Francji w 1799 r. Napoleonowi I udało się rozszerzyć swoje imperium na Niderlandy, które zostały przyłączone podczas Pierwszego Cesarstwa w 1810 r.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 244 lat temu (circa 1780 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique Vue perspective du Binnekant, de l'Isle Neufie et de la Tour du Mont Albaan à Amsterdam z 1780 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1780).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.