Tytuł oryginalny
20e. Vue du Pont Royal et du Pont Neuf a Paris.
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją w Paryżu circa 1780, reprezentujące Widok Pont Royal i Pont Neuf w Paryż (Francja).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Muzea & Archiwa
Musée Carnavalet (Paris, France) ma kopię tego vue d'optique w swoich zbiorach. Aby uzyskać więcej informacji : 20e. vue du pont royal et du pont neuf a paris.
Raport o stanie
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
Pont Royal to francuski most znajdujący się w Paryżu i przekraczający Sekwanę. Ten most nosi tę nazwę, ponieważ kończy się w Pałacu Tuileries.
W 1632 r. Pierre Pidou, sekretarz Komnaty Króla i pierwszy urzędnik Louisa Le Barbiera, rozpoczął budowę płatnego drewnianego mostu na tym terenie , Zastępuje stary prom z Tuileries, któremu zawdzięcza swoją nazwę rue du Bac, który proponował przeprawę od 1550 roku. Został zmyty lodem w 1684 roku. W latach 1685-1689 został zastąpiony kamiennym mostem całkowicie finansowanym przez Król Ludwik XIV, który przyniósł mu imię Pont Royal. Kurator King Louvois Building zlecił Jacquesowi Gabrielowi, Julesowi Hardouin-Mansartowi i François Romainowi wykonanie tej pracy.
Pont-Neuf jest, pomimo swojej nazwy, najstarszym istniejącym mostem w Paryżu. Przecina Sekwanę na zachodnim krańcu Ile de la Cité.
W 1578 r. Zezwolono na budowę listem patentowym od króla Henryka III, który położył pierwszy kamień konstrukcji 31 maja, w obecności Królowa Matka Katarzyna Medycejska i Królowa Louise z Lotaryngii-Vaudémont. Jego budowa potrwa do 1607 roku, za panowania Henryka IV. Jest to także pierwszy most w Paryżu, który nie jest już objęty. Pierwszym architektem odpowiedzialnym za prace był Baptiste Androuet du Cerceau.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 244 lat temu (circa 1780 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique 20e. Vue du Pont Royal et du Pont Neuf a Paris. z 1780 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1780).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.