Tytuł oryginalny
Vue du superbe Temple du Serpent dans la Ville de Juida a la Chine
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją w Paryżu circa 1760, reprezentujące Widok Świątynia Węża w Juida (Chiny).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Muzea & Archiwa
MUCEM : Musée des civilisations de l'Europe et de la Méditerranée (Marseille, France) ma kopię tego vue d'optique w swoich zbiorach. Aby uzyskać więcej informacji : Vue du superbe temple du serpent dans la ville de juida a la chine
Raport o stanie
Ten vue d'optique pochodzi z szeregu kilku widoków montowanych od końca do końca. Wałek ten miał być używany w boîte d’optique (skrzynce optycznej) wyposażonej w korbę w celu przewijania zdjęć. Widoki te są pozbawione marginesów, ponumerowane (etykiety lub ślady etykiet w górnej części) i najczęściej zawierają pewne ślady montażu na odwrocie (paski klejonego papieru lub tkaniny).
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
Rządy Yongzheng (od 1723 do 1735) i Qianlong (1735-1796) są uważane za zenit siły Imperium Qing, która następnie rozciągnęła się na ponad 13 milionach kilometrów kwadratowych. Autorytarny administrator Yongzheng zreformował egzamin cesarski i ukarał korupcję finansową oraz handel monetami wśród urzędników państwowych. W 1733 r. Cesarz utworzył Wielką Radę, która była organem decyzyjnym dworu cesarskiego. Kiedy Yongzheng zmarł, jego syn Hongli zastąpił go pod nazwą Qianlong Reign. Kompetentny generał organizował bunty w Sinciangu, Tybecie, Syczuanie i Mongolii.
W 1788 i 1791 r. Gurkhowie najechali Tybet. Ten ostatni, nie mogąc się uwolnić, prosi o pomoc Qianlonga, który wysyła tam armie, aby przywrócić Dalajlamę, a następnie kojarzy z nim rezydenta Qing i garnizon. W 1792 r. Wydał 29-punktowy dekret, który zaostrzył chińską kontrolę nad Tybetem. Waluta tybetańska dotychczas produkowana w Nepalu jest zatem produkowana w Chinach.
Świątynia Putuo Zongcheng w Chengde, zbudowana w XVIII wieku pod rządami Qianlong. Panowanie Qianlong jest jednak naznaczone rozwojem korupcji wśród cesarskich urzędników. Rozpoczęty w 1796 r. Bunt ruchów pod wspólną nazwą sekty białego lotosu łączy wymagania wobec podatków i nastrój antymeczu; ruch trwa osiem lat, aby zostać stłumionym, w wyniku konfliktu, który powoduje około 16 milionów zgonów. Tymczasem Chiny kontynuują politykę zamykania za granicą. W 1793 r. Misja dyplomatyczna George'a Macartneya, wysłana przez królestwo Wielkiej Brytanii, nie ustanowiła stałej ambasady w Pekinie w celu uzyskania liberalizacji handlu między dwoma krajami. W ten sposób Chiny opóźniają moment kontaktu z Zachodem.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 264 lat temu (circa 1760 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique Vue du superbe Temple du Serpent dans la Ville de Juida a la Chine z 1760 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1760).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.