Tytuł oryginalny
Vüe Perspective du pont et du Port de la Ville de Pekin, Ville de la Chine
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy vid vatermark ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją w Paryżu circa 1770, reprezentujące Widok Port w Pekin - Beijing (Chiny).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Muzea & Archiwa
La Bibliothèque nationale de France ma kopię tego vue d'optique w swoich zbiorach. Aby uzyskać więcej informacji : Vüe perspective du pont et du port de la ville de pekin, ville de la chine
Raport o stanie
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
W 1368 r. Zhu Yuanzhang ogłosił się pierwszym cesarzem dynastii Ming, a następnie przejął władzę nad miastem. Ostatni cesarz Yuan zostaje odesłany z powrotem do Shangdu, a pałace Dadu zostają zniszczone. Miasto zostaje następnie przemianowane na Beiping, a wokół niego powstaje prefektura Shuntian. Stolicą była w tym czasie Nanjing, położona tysiąc kilometrów na południe od Pekinu.
Jednak w 1403 r. Cesarz Yongle przemianował miasto na Pekin i uczynił z niego siedzibę rządu, który symbolicznie postawił go na poziomie równości z Nanjing. W 1421 r. Przeniesiono tam swoją administrację. Yongle podejmuje ważne prace w Pekinie: w szczególności buduje Zakazane Miasto i Świątynię Nieba. Po ustanowieniu Zakazanego Miasta cesarz zamieszkuje w Pekinie. Od 1421 r. Pekin, znany również jako Jingshi, stał się oficjalną stolicą dynastii Ming, a Nanjing został zdegradowany do statusu stolicy drugorzędnej. Ten system dwóch stolic trwał w czasach dynastii Ming. Tak więc 13 z 16 cesarzy Ming jest pochowanych w majestatycznych grobowcach w pobliżu Pekinu.
W XV wieku Pekin zasadniczo przybrał swoją obecną formę, a mury miejskie w okresie Ming służyły jako mury ochronne dla miasta. do czasów współczesnych, podczas których mury te zostały zniszczone, aby zbudować drugą obwodnicę. Szacuje się, że Pekin był największym miastem na świecie między 1425 a 1650 rokiem i między 1710 a 1825 rokiem. Inne godne uwagi konstrukcje pochodzą z okresu Ming, w tym Świątynia Nieba, zbudowana w 1420 roku. Tian 'anmen, obecny symbol Chińskiej Republiki Ludowej, który używa go na swoim godle, został zbudowany po raz pierwszy w 1420 r., a następnie przebudowany w całej historii. Jezuici zbudowali pierwszy kościół rzymskokatolicki w 1652 r. W pobliżu bramy Xuanwu, w której mieszkał włoski jezuita Matteo Ricci. Jesteśmy im także winni stare obserwatorium. Nowoczesna katedra Niepokalanego Poczęcia w Pekinie została zbudowana w 1904 r. Na oryginalnej katedrze.
Koniec Ming ma miejsce w 1644 r., Kiedy w ciągu 40 dni chłopska armia Li Zicheng zdobywa Pekin i obalił rząd Ming. Kiedy potężna armia Manchu przybywa do bram miasta, Li i jego zwolennicy opuszczają miasto, aby siły Manchu pod dowództwem księcia Dorgona schwytały Pekin bez walki.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 254 lat temu (circa 1770 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique Vüe Perspective du pont et du Port de la Ville de Pekin, Ville de la Chine z 1770 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1770).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.